[EYLÜL EZİK]

Moda Fotoğrafçısı Eylül Ezik, TANI koleksiyonunun yeni serisinde yer aldı. Eylül Ezik'i daha yakından tanımak için bu içeriği okuyabilirsiniz. ☻ ☻ ☻

1.) Bize kısaca kendinizden bahseder misiniz?
1.) Bize kısaca kendinizden bahseder misiniz?
1.) Bize kısaca kendinizden bahseder misiniz?

Merhaba ben Eylül Ezik. Moda fotoğrafçısıyım. İngiliz Dili ve Edebiyatı mezunu olduğum ve hikaye anlatıcılığını sevdiğim için sıklıkla moda fotoğrafının içerisinde kurmaca bir dünya yaratıyorum. Çekmiş olduğum analog ve dijital fotoğraflarla yapay zekayı harmanladığım görsel anlatım dilimi, fantastik, yer yer gerçek dışı ve deneysel olarak tanımlayabilirim.

Merhaba ben Eylül Ezik. Moda fotoğrafçısıyım. İngiliz Dili ve Edebiyatı mezunu olduğum ve hikaye anlatıcılığını sevdiğim için sıklıkla moda fotoğrafının içerisinde kurmaca bir dünya yaratıyorum. Çekmiş olduğum analog ve dijital fotoğraflarla yapay zekayı harmanladığım görsel anlatım dilimi, fantastik, yer yer gerçek dışı ve deneysel olarak tanımlayabilirim.

2.) Moda çekimlerinde, giysileri sergileme ihtiyacı ile kendi sanatsal vizyonunuzu dengelemeyi nasıl başarıyorsunuz? Sanat ve ticari çalışma arasındaki sınırı nerede çiziyorsunuz?
2.) Moda çekimlerinde, giysileri sergileme ihtiyacı ile kendi sanatsal vizyonunuzu dengelemeyi nasıl başarıyorsunuz? Sanat ve ticari çalışma arasındaki sınırı nerede çiziyorsunuz?
2.) Moda çekimlerinde, giysileri sergileme ihtiyacı ile kendi sanatsal vizyonunuzu dengelemeyi nasıl başarıyorsunuz? Sanat ve ticari çalışma arasındaki sınırı nerede çiziyorsunuz?

Bu dengeyi kurmak pek kolay bir süreç değil açıkçası ancak imkansız da değil. Moda fotoğrafı önünde sonunda bir ürünü estetik olarak sergilemeniz beklenen bir alan ve pek çok dinamiği içinde barındırıyor. Burada en önemli konu fotoğraf sanatçısı ile markanın kaygı ve estetiklerinin ortak olması gerekliliği. Ben bir marka için çalışırken o markanın kimliğini kendi görsel dilimle nasıl yorumlayabilirim, ne katabilirim ve yenilikçi ne üretebilirim diye düşünüyorum ilk aşamada. Çoğunlukla marka tarafı da bunu bekliyor oluyor benden. Dolayısıyla doğru fikri geliştirip hayata geçirdiğinizde işin hem ticari hem de yaratıcı tarafını beslemiş oluyorsunuz.

Bu dengeyi kurmak pek kolay bir süreç değil açıkçası ancak imkansız da değil. Moda fotoğrafı önünde sonunda bir ürünü estetik olarak sergilemeniz beklenen bir alan ve pek çok dinamiği içinde barındırıyor. Burada en önemli konu fotoğraf sanatçısı ile markanın kaygı ve estetiklerinin ortak olması gerekliliği. Ben bir marka için çalışırken o markanın kimliğini kendi görsel dilimle nasıl yorumlayabilirim, ne katabilirim ve yenilikçi ne üretebilirim diye düşünüyorum ilk aşamada. Çoğunlukla marka tarafı da bunu bekliyor oluyor benden. Dolayısıyla doğru fikri geliştirip hayata geçirdiğinizde işin hem ticari hem de yaratıcı tarafını beslemiş oluyorsunuz.

3.) Hayatının sonuna kadar yalnızca bir moda dönemiyle çalışmak zorunda olsaydın, hangi dönemi seçerdin?
3.) Hayatının sonuna kadar yalnızca bir moda dönemiyle çalışmak zorunda olsaydın, hangi dönemi seçerdin?
3.) Hayatının sonuna kadar yalnızca bir moda dönemiyle çalışmak zorunda olsaydın, hangi dönemi seçerdin?

Tek bir dönemde kalmaktan kesin sıkılırdım ama görsel estetiğini çok sevdiğimden 90lar diyebilirim.

Tek bir dönemde kalmaktan kesin sıkılırdım ama görsel estetiğini çok sevdiğimden 90lar diyebilirim.

4.) Çalışmalarınız sık sık kontrastlarla ve cesur görsel ifadelerle oynuyor. Sanatınızı tanımlayan benzersiz bir görsel dil geliştirmeye nasıl yaklaşıyorsunuz?
4.) Çalışmalarınız sık sık kontrastlarla ve cesur görsel ifadelerle oynuyor. Sanatınızı tanımlayan benzersiz bir görsel dil geliştirmeye nasıl yaklaşıyorsunuz?
4.) Çalışmalarınız sık sık kontrastlarla ve cesur görsel ifadelerle oynuyor. Sanatınızı tanımlayan benzersiz bir görsel dil geliştirmeye nasıl yaklaşıyorsunuz?

Fotoğrafın kendi disiplini içerisinde alışılmışın dışında bir estetik yaratmak beni heyecanlandırıyor. Farklı teknikleri biraraya getirmek, dönüştürmek , Cesur ve yenilikçi bir yaklaşım benimsemek sanatımı besliyor. Böylelikle ben de kendimi evriltmiş oluyorum.

Fotoğrafın kendi disiplini içerisinde alışılmışın dışında bir estetik yaratmak beni heyecanlandırıyor. Farklı teknikleri biraraya getirmek, dönüştürmek , Cesur ve yenilikçi bir yaklaşım benimsemek sanatımı besliyor. Böylelikle ben de kendimi evriltmiş oluyorum.

5.) Yaratıcı ya da teknik olarak en zorlayıcı çekiminiz hangisiydi ve bu engelleri nasıl aştınız?
5.) Yaratıcı ya da teknik olarak en zorlayıcı çekiminiz hangisiydi ve bu engelleri nasıl aştınız?

Düşündüm ama bu en zoruydu dediğim bi çekim bulamadım açıkçası o yüzden genelleme yapacağım. Hava şartları çok çetinse ve dış çekim setiyse o beni her anlamda zorluyor. Fiziksel olarak rahat hissetmezsem üretken de olamıyorum ister istemez. Bunun içinden çıkmak için de kendimi hep iyi bir şey çekme fikrine odaklamaya çalışıyorum öyle anlarda.

Düşündüm ama bu en zoruydu dediğim bi çekim bulamadım açıkçası o yüzden genelleme yapacağım. Hava şartları çok çetinse ve dış çekim setiyse o beni her anlamda zorluyor. Fiziksel olarak rahat hissetmezsem üretken de olamıyorum ister istemez. Bunun içinden çıkmak için de kendimi hep iyi bir şey çekme fikrine odaklamaya çalışıyorum öyle anlarda.

6.) Gerçekten başladığınız zamana dönüp baktığınızda, fotoğrafçılığınız nasıl evrildi? Kariyerinizde önemli bir dönüm noktası olarak işaretlediğiniz belirli bir an ya da proje var mı?
6.) Gerçekten başladığınız zamana dönüp baktığınızda, fotoğrafçılığınız nasıl evrildi? Kariyerinizde önemli bir dönüm noktası olarak işaretlediğiniz belirli bir an ya da proje var mı?
6.) Gerçekten başladığınız zamana dönüp baktığınızda, fotoğrafçılığınız nasıl evrildi? Kariyerinizde önemli bir dönüm noktası olarak işaretlediğiniz belirli bir an ya da proje var mı?

Pandemi dönemi benim kariyerimde kesinlikle bir kırılma noktası diyebiliriz. Kendi içime döndüğüm ve ne şekilde üretmek istediğime karar verdiğim farklı bir süreçti. Bugünkü tarzımın oluşmasında da önemli bi etkisi olmuştu pandeminin. Hayatın aslında kırılgan bi düzlemde ilerlediğini farkettiğinizde varoluşu sorguluyor hale geliyorsunuz. Bende de öyle olmuştu ve kendi işlerime de bu bakış açısıyla yaklaşmış ve fotoğraf estetiğimi yeniden yorumlamıştım.

Pandemi dönemi benim kariyerimde kesinlikle bir kırılma noktası diyebiliriz. Kendi içime döndüğüm ve ne şekilde üretmek istediğime karar verdiğim farklı bir süreçti. Bugünkü tarzımın oluşmasında da önemli bi etkisi olmuştu pandeminin. Hayatın aslında kırılgan bi düzlemde ilerlediğini farkettiğinizde varoluşu sorguluyor hale geliyorsunuz. Bende de öyle olmuştu ve kendi işlerime de bu bakış açısıyla yaklaşmış ve fotoğraf estetiğimi yeniden yorumlamıştım.

7.) Bu koleksiyona bir cümleyle iz bırakmanızı isteyeceğiz. Son cümlenizi bizimle paylaşır mısınız?

Kaçtığını düşünürken kendinle karşılaştın. Eve giden en kısa yol, en uzun olandır.” James Joyce 

7.) Bu koleksiyona bir cümleyle iz bırakmanızı isteyeceğiz. Son cümlenizi bizimle paylaşır mısınız?

Kaçtığını düşünürken kendinle karşılaştın. Eve giden en kısa yol, en uzun olandır.” James Joyce 

SONRAKİ

SONRAKİ

CEM YÜNÜR

CEM YÜNÜR